Kasutuselevõtu analüüs

Allikas: eid.eesti.ee
Redaktsioon seisuga 10. september 2012, kell 08:27 kasutajalt Tiitpikma (arutelu | kaastöö) (Alamleheks)
(erin) ←Vanem redaktsioon | Viimane redaktsiooni (erin) | Uuem redaktsioon→ (erin)
Jump to navigation Jump to search

Kasutuselevõtu analüüs

TODO: ID‐kaardi kasutuselevõtu kulude, tulude ja riskide analüüs.

Riskid ID-kaardi kasutuselevõtul (kliendikaardina)

  • Piiratud rahvusvaheline kasutus (sisuliselt on kaart kasutatav vaid Eestis)
  • Tunnusgraafika puudumine (vs harilik kliendikaart, kuhu saab trükkida firma logo, rekvisiidid vmt). Kliendikaart on mõnes mõttes kaubamärgi esindaja.

ID-kaardi kasutuspiirangud[1]:

  • Teatud hulk inimesi pole kas ID-kaarti taotlenud, pole Eesti kodanikud või elavad Eestis ajutiselt;
  • Piirangud klienditoes – ei saa aidata klienti, kel on ID-kaardi kasutamisega probleeme (kiip ei tööta, sertifikaat aegunud vms);
  • Kuluefektiivsus – jättes kasutusele paralleelselt kliendikaardi ja ID-kaardi, puudub kokkuhoiuefekt – alles jäävad kaarditoorikute, personaliseerimise ja logistikakulud;
  • ID-kaart kulub ära nagu pangakaart (kuni ei tule kontaktivaba ID-kaarti);
  • Psühholoogiline hirm: kasutajad võivad arvata, et kaardilt loetakse välja tundlikku personaalset infot.[2]

Kulud

Samas on ka eraldi kliendikaardil arvestatavad kulud (kujundus, toorikud, kodeerimine, trükkimine, piisava laoseisu hoidmine ja jälgimine), mida ID-kaardil pole.

Abiks IT-arenduste tellijale

TODO: Siin anname orienteerivad hinnangud inimtöötundides mitmesuguste eID-põhiste arenduste läbiviimiseks (nt "allkirjastamisteenuse juurutamine Java-platvormil", "Java-rakenduse juurutamine veebikeskkonnas"), backend-mootori või süsteemi funktsioonide tasemel.

Allikaviited